ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
A Pro Sanitatem Korlátolt Felelősségű Társaság (6726 Szeged, Erdélyi tér 9.; Cg. 06-09-024828) mint Szolgáltató (továbbiakban: Szolgáltató) valamint Ügyfele (a továbbiakban: Ügyfél, a Szolgáltató és Ügyfél együttesen a továbbiakban: Felek) között létrejött egészségügyi szolgáltatás nyújtására vonatkozó szerződésekre (a továbbiakban Szerződés) a Felek eltérő tartalmú írásbeli megállapodása hiányában a jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) az irányadóak.
Amennyiben a Szolgáltató és az Ügyfél között létrejött Szerződés és egyéb megállapodás mást nem tartalmaz, a felek a Szerződést határozott időtartamra kötik, amely időtartam alatt az Ügyfél jogosult a megrendelt egészségügyi szolgáltatások igénybevételére – beleértve az egyes kezelések, anyagok, közvetített szolgáltatások igénybevételét - és köteles a mindenkor hatályos árlista szerint, illetve a szerződésben rögzített szolgáltatási díj megfizetésére.
Az Ügyfél a Szerződés aláírásával, írásbeli szerződés hiányában az egészségügyi ellátásra történő időpontfoglalással vagy (amennyiben készül ilyen) az egyedi árajánlat aláírásával ismeri el, hogy az ÁSZF-et megismerte, elolvasta, megértette, az abban foglaltakat magára nézve kötelezőnek fogadja el.
- Szolgáltatások
A Szolgáltató az alábbi egészségügyi szolgáltatásokat végzi:
LÉZERES SZŐRTELENÍTÉS
A Szolgáltató tájékoztatja az Ügyfelet, hogy egészségügyi szolgáltatást a fenti körben nyújt az Ügyfél részére, azonban az Ügyfél megrendelése nem jelenti automatikusan az egészségügyi szolgáltatás teljes körű nyújtását. Az Ügyfél által megrendelt és a Szolgáltató által nyújtott egészségügyi szolgáltatások pontos körét az Ügyfél megrendelése és az ennek alapján a felek között a fentiek szerint létrejött Szerződés tartalmazza és határozza meg.
A Szolgáltató tájékoztatja az Ügyfelet, hogy az egyes igénybe vehető egészségügyi szolgáltatások díját a Szolgáltató mindenkori díjtáblázata határozza meg, amely a Szolgáltató honlapján megtekinthető.
A Szolgáltató a szolgáltatásait a tevékenységére irányadó jogszabályi, szakmai előírások betartása mellett megfelelő szakértelemmel, a tőle elvárható gondossággal, szakképesítéssel rendelkező munkavállalói és közreműködői igénybevételével nyújtja a Szolgáltató által meghatározott 6720 Szeged, Feketesas u. 25. szám alatti helyen azzal, hogy szolgáltatása biztosítása során külső intézmények szolgáltatásait is igénybe veheti.
Szolgáltató a tevékenysége során mindig az Ügyfél érdekeinek figyelembe vételével, valamint a tőle elvárható körültekintéssel és gondossággal jár el.
Szolgáltató tevékenységét szükség esetén alkalmazottai és külön szerződéssel igénybe vett közreműködői, megbízottjai és alvállalkozói igénybevételével látja el. (továbbiakban együtt: Közreműködők)
- Egyedi szerződés
A Szolgáltató a jelen ÁSZF szerinti, valamint – amennyiben a felek külön írásbeli szerződést kötnek – az egyedi szerződésben meghatározott feltételek mellett vállalja egészségügyi szolgáltatások nyújtását a szakma szabályainak megfelelő tartalommal (a továbbiakban: Szolgáltatások) az Ügyfél részére.
Amennyiben a Felek külön írásbeli szerződést nem kötnek, úgy a szerződés az első vizit időpontjában, az ambuláns lap és jelen ÁSZF szerinti tartalommal jön létre.
A szerződés dokumentumai a Ügyfél vételi ajánlata (rendelés) és a Szolgáltató ambuláns lapon történő visszaigazolása. A szerződés nyelve a magyar. A Szolgáltató a szerződéses dokumentumokat megőrzi, azokból – lekérdezés után – másolatot kiad.
Az Ügyfél a Szerződés hatályba lépésének napjától megrendeli a Szolgáltató által nyújtott Szolgáltatásokat és kötelezettséget vállal arra, hogy azokat szerződés szerinti feltételek mellett igénybe veszi, szerződéses kötelezettségeit – különösen az egészségügyi állapotával összefüggő tájékoztatási kötelezettségét valamint az egészségügyi javaslatok betartását és díjfizetési kötelezettségét - maradéktalanul teljesíti.
II.1. A Szerződés abban az időpontban jön létre, amikor az Ügyfél első alkalommal megjelenik a Szolgáltatónál, és az írásos árajánlatot aláírja, a szóbeli ajánlatot elfogadja.
II.2. A Szerződés – a felek eltérő rendelkezése hiányában – határozott időtartamú. Az Ügyfél megrendelésétől az általa megrendelt szolgáltatás Szolgáltató általi nyújtásáig és teljesítéséig terjedő időre jön létre. Ezen rendelkezéstől a felek külön megállapodásukban eltérhetnek.
II.3. A szerződés megszűnik:
- a felek közös megegyezésével,
- az Ügyfél halálával,
- a Szolgáltató jogutód nélküli megszűnésével,
- a Szolgáltató működési engedélyének a visszavonása esetén,
- elállással,
- felmondással.
II.4. A szerződés megszűnése esetén a megrendelt, illetőleg a már teljesített szolgáltatások vonatkozásában a felek, illetőleg jogutódaik között megfelelő elszámolásnak van helye, amelynek során az Ügyfél vagy jogutódja köteles a Szolgáltató, vagy jogutódja részére megtéríteni a már teljesített szolgáltatások ellenértékét.
II.5. Az Ügyfél a Szerződést bármikor azonnali hatállyal felmondhatja, köteles azonban helytállni a Szolgáltató által már elvállalt kötelezettségekért (pl. a már a Szolgáltató által megrendelt közvetített szolgáltatások ellenértékét köteles megtéríteni). A Szerződést a Szolgáltató is bármikor jogosult – legalább 15 nap felmondási idő biztosítása mellett -felmondani, a felmondási időnek minden esetben elegendőnek kell lennie ahhoz, hogy az Ügyfél a megrendelt szolgáltatás más általi elvégzéséről gondoskodhasson.
VIII.6. Amennyiben az Ügyfél a Szolgáltatási szerződés vagy jelen ÁSZF valamely rendelkezését súlyosan megszegi, a Szolgáltató a Szerződést jogosult azonnali hatállyal felmondani. A Szolgáltatót a Szerződés ezen okból történő felmondása esetén az Ügyfél által megrendelt szolgáltatások megrendelés szerinti szolgáltatási díj 50 %-nak megfelelő összegű meghiúsulási kötbér illeti meg, amelyet a Megrendelő a Szolgáltató felmondásának a kézhezvételétől számított 8 napon belül, egy összegben, átutalással, vagy készpénzben köteles megfizetni.
II.6. A Szolgáltató szerződésszegése esetén az Ügyfél a szerződést azonnali hatállyal felmondhatja, és a jelen ÁSZF-ben foglaltak szerinti igényérvényesítéssel élhet.
- Szolgáltatási díj megfizetése
III.1. Az ügyfél az igénybe vett szolgáltatásokért Szolgáltató részére díjat köteles fizetni. Az egészségügyi szolgáltatások díjai a Szolgáltató honlapján (https://feketesasklinika.hu/), valamint a rendelőben nyomtatott formában, a hatályos díjjegyzéknek Szolgáltató recepcióján való kifüggesztésével ismerhetők meg. A várhatóan fizetendő teljes díjat a felek a kezelés meghatározása során rögzítik, azzal, hogy a díj a kezelés során – indokolt, előre nem látható beavatkozás, vagy esetlegesen elmaradó kezelési fázisok miatt - változhat.
III.2. A hosszabb időtartamot, több beavatkozást igénylő kezelések esetén az Ügyfél előleget köteles fizetni, mely a kezelés megkezdésének feltétele. Az előleg általános mértéke: a várható kezelési költség 50 %.-a, amennyiben a felek eltérő mértékben nem állapodnak meg.
III.3. A szolgáltatási díjat Szolgáltató számlája ellenében elsődlegesen magyar forintban, a szolgáltatás igénybevételekor készpénzzel vagy bankkártyával kell kiegyenlíteni a Szolgáltató pénztáránál. Szolgáltató a számlát a szolgáltatás igénybevételét követően, a fizetés ellenében állítja ki.
III.4. Ügyfél az egyes kezelés(ek) befejezésekor az ún. ambuláns lapon aláírásával igazolja a Szolgáltató teljesítését. A Szolgáltató ennek alapján állítja ki szolgáltatásairól, illetőleg a teljesítéséhez kötődő közvetített szolgáltatások ellenértékéről a számláját. A számla aláírásával az Ügyfél a Szolgáltató teljesítését és a számla átvételét is igazolja.
III.5. Minden olyan esetben, amikor a számla kiegyenlítése nem történik meg a szolgáltatás időpontjában (átutalással történő fizetés, biztosító általi finanszírozás, stb.), az Ügyfél köteles a fizetési kötelezettségének a számla szerinti fizetési határidőig eleget tenni, és a számlában megjelölt összeget maradéktalanul kiegyenlíteni. Az általa megjelölt biztosító fizetési kötelezettségért, a biztosító szerződésszerű teljesítéséért az Ügyfél a Szerződés aláírásával készfizető kezesként felel. A III.3. pont szerinti teljesítés igazolás aláírása egyidejűleg a készfizető kezesség vállalását jelenti.
III.5. Az Ügyfél a szolgáltatási díj késedelmes megfizetése esetén a Polgári Törvénykönyvben meghatározott mértékű éves késedelmi kamatot köteles megfizetni a Szolgáltató részére, a késedelembe esés időpontjától a fizetési kötelezettség teljesítésének az időpontjáig számítottan. A Szolgáltató fizetési késedelem esetén jogosult igényét peres úton érvényesíteni az Ügyféllel szemben, és igénybe vehet valamennyi rendelkezésére álló jogi eszközt a követelése érvényesítése érdekében. Az igényérvényesítéssel kapcsolatos felmerülő többletköltségek az Ügyfelet terhelik.
III.6. Fizetési késedelem esetén a Szolgáltató – a sürgősségi ellátás kivételével – jogosult megtagadni minden további egészségügyi szolgáltatás nyújtását az Ügyfél részére, vagy a kezelés folytatását – a sürgősségi esetek kivételével – az előrefizetés feltételéhez kötheti. Ez az eljárás független attól, hogy a további kezelések egy már megrendelt kezelési szolgáltatáscsomag részét képezik-e, vagy egymástól független szolgáltatások.
III.7. Amennyiben az Ügyfél fizetési kötelezettségének a határidő lejártát követő 15 napon belül sem tesz eleget, a Szolgáltató jogosult a már megrendelt, de még nem teljesített egészségügyi szolgáltatások vonatkozásában a Szerződést azonnali hatályú felmondással felmondani. A Szolgáltatót a Szerződés ezen okból történő felmondása esetén az Ügyfél által megrendelt egészségügyi szolgáltatások megrendelés szerinti szolgáltatási díja 50%-ának megfelelő összegű meghiúsulási kötbér illeti meg, amelyet az Ügyfél a Szolgáltató felmondásának a kézhezvételétől számított 8 napon belül, egy összegben, átutalással köteles megfizetni.
III.8. A Szolgáltató a mindenkori szolgáltatási díjait jogosult egyoldalúan módosítani. Szolgáltató a díjmódosítás tényét és a hatályos díjjegyzéket – a módosítás hatályba lépését legalább 10 (tíz) nappal megelőzően – a honlapján köteles közzétenni, valamint a rendelőben nyomtatott formában a betegváróban kifüggeszteni. A Szolgáltató által módosított díjak nem vonatkoznak a már megkötött Szerződés alapján és keretében az Ügyfél által már megrendelt egészségügyi szolgáltatásokra, kivéve, ha a díjemelésre jogszabály kötelező rendelkezése miatt került sor. Ez utóbbi esetben a Szolgáltató jogosult a díjváltozást az Ügyféllel szemben a már megrendelt szolgáltatások vonatkozásában is érvényesíteni, köteles azonban az Ügyfél részére igénye esetén igazolni, hogy a díjváltoztatásra milyen rendelkezés miatt került sor.
III.9.. A Szolgáltató által a szolgáltatási díjakról a jelen ÁSZF-ben foglaltak szerint kiállított számlák a számla keltének napján hatályos számviteli-és adójogszabályoknak megfelelő módon tartalmazzák a fizetési kötelezettség teljesítésének módját és határidejét. Amennyiben a szolgáltatásnyújtás kezdete, és a számlakiállítás napja közötti időszakban bekövetkezett jogszabályváltozás miatt a számlának egyéb, a Szolgáltató által nem ismert adatot is tartalmaznia kell, az Ügyfél köteles a Szolgáltató részére a még hiányzó adatokat haladéktalanul megadni a számviteli szabályok betartása érdekében.
III.10. A Szolgáltató az egészségügyi szolgáltatásokat ÁFA-mentesen számlázza ki az Ügyfél részére, és ÁFA-mentes díjakat tűntet fel a mindenkori díjtáblázatában (kivéve azokat a szolgáltatásokat, amelyek ÁFA-kötelesek, és ahol maga a díjtáblázat is feltünteti az ÁFA összegét). Amennyiben esetleges jogszabályváltozás folytán a díjtáblázatban feltüntetett ÁFA-mentes szolgáltatások ÁFA-körbe kerülnének, a Szolgáltató jogosult a már megrendelt, de még nem teljesített és ki nem számlázott szolgáltatások vonatkozásában a Szerződésben feltüntetésre kerülő szolgáltatási díj összegét az ÁFA összegével megemelni, és az Ügyfél is ezen ÁFA-összeggel megemelt szolgáltatási díj fizetésére köteles.
III.11. A szolgáltatási díj magában foglalja a Szolgáltató díját, és valamennyi költségét is, azaz a Szolgáltató a jelen ÁSZF rendelkezésein túlmenően további díjat vagy költségtérítést az Ügyféltől nem igényelhet.
- Ügyfél
A Szolgáltató a Szerződésben írt Szolgáltatást az Ügyfél vagy az Ügyfél által egyoldalúan meghatározott természetes személyek (a továbbiakban: Ügyfél) részére nyújtja. Az Ügyfél a Szerződés létrejöttével egy időben, a Szerződés elválaszthatatlan részét képező okiratban meghatározza vagy meghatározhatja azon személyek körét, akik jogosultak az Ügyfél nevében a Szolgáltató által biztosított Szolgáltatást igénybe venni. A harmadik személyek körét az Ügyfél egyoldalúan módosíthatja a jelen ÁSZF-ben rögzített eljárási rend betartásával. Az Ügyfél jogosult és köteles a harmadik személyeket az igénybe vehető Szolgáltatások köréről és az igénybevétel feltételeiről tájékoztatni.
Ügyfél jogai és kötelezettségei
IV.1. Az Ügyfél a Szolgáltató által nyújtott egészségügyi szolgáltatást szabad önrendelkezési jogának biztosítása mellett veszi igénybe.
IV.2. Az Ügyfelet megilleti az önrendelkezéshez való jog. Ennek keretében az Ügyfél a kezelés bármely szakaszában szabadon döntheti el, hogy kívánja-e a Szolgáltató egészségügyi szolgáltatásait igénybe venni. Az Ügyfél döntése nem érinti az Ügyfél díjfizetési kötelezettségét a Szolgáltató által már elvégzett, illetőleg elvégezni megkezdett szolgáltatások vonatkozásában, amelyek ellenértékét köteles megtéríteni a Szolgáltatónak.
IV.3. A Szolgáltató részéről bármilyen egészségügyi szolgáltatás, vizsgálat vagy egészségügyi ellátás elvégzésének feltétele, hogy ahhoz az Ügyfél megtévesztéstől, fenyegetéstől és kényszertől mentes, megfelelő tájékoztatáson alapuló beleegyezését adja. Az Ügyfél ezen beleegyezését szóban, írásban és ráutaló magatartással is megadhatja kivéve, ha törvény eltérően rendelkezik. Az egyes elvégzendő vizsgálatokról, ellátásról készült és az Ügyfél részére átadott szerződés, árajánlat, ambuláns lap vagy a számla átvételének az aláírásával az Ügyfél a jelen pont szerinti beleegyezését megadottnak kell tekinteni.
IV.4. Az egészségügyi szolgáltatás elvégzéséhez szükséges bármely beavatkozás Ügyféli beleegyezés hiányában nem végezhető el. A beleegyezés megtagadása esetén a Szolgáltató köteles az egészségügyi szolgáltatás elvégzését megtagadni.
IV.5. Az Ügyfél az egészségügyi szolgáltatás további igénybevételéhez való beleegyezését bármikor visszavonhatja. Az alapos ok nélküli visszavonás esetén azonban köteles az ennek következtében felmerült és indokolt Szolgáltatói költségek fedezése érdekében a hátralévő szolgáltatási díj 30%-nak megfelelő meghiúsulási kötbér megfizetésére.
IV.6. Az Ügyfél – ha az Eütv. eltérően nem rendelkezik – közokiratban, teljes bizonyító erejű magánokiratban vagy – írásképtelensége esetén – két tanú együttes jelenlétében megtett szóbeli nyilatkozattal
- megnevezheti azt a cselekvőképes személyt, aki jogosult helyette a beleegyezés, illetve a visszautasítás jogát gyakorolni, illetve, akit az Eütv. 13. § alapján tájékoztatni kell,
- az a) pontban meghatározott személy megjelölésével vagy anélkül az Eütv. 16. § (2) bekezdése szerinti személyek közül bárkit kizárhat a beleegyezés és a visszautasítás jogának helyette történő gyakorlásából, illetve az Eütv. 13. § szerinti tájékoztatásból.
IV.7. Amennyiben az Ügyfél cselekvőképtelen helyette a törvényes képviselője, vagy ha az Ügyfél nagykorú, cselekvőképes hozzátartozója jár el az Eütv. 16. § (2) bekezdésében megjelölt sorrendben. Az egy sorban nyilatkozattételre jogosultak ellentétes nyilatkozata esetén az Ügyfél egészségi állapotát várhatóan legkedvezőbben befolyásoló döntést kell figyelembe venni.
IV.8. Az Ügyfél egészségügyi szolgáltatáshoz való hozzájárulását vélelmezni kell, ha egészségi állapota következtében beleegyező nyilatkozat megtételére nem képes, és
- a fentiek szerint a beleegyezés jogának a gyakorlására az Ügyfél által megnevezett személy nyilatkozatának beszerzése késedelemmel járna;
- invazív beavatkozások esetén akkor, ha az előbbi, vagy az Eütv. 16. § (2) bekezdése szerinti személy nyilatkozatának beszerzése késedelemmel járna és a beavatkozás késedelmes elvégzése az Ügyfél egészségi állapotának súlyos vagy maradandó károsodásához vezetne.
IV.9. Az Ügyfél beleegyezésére nincs szükség abban az esetben, ha az adott beavatkozás vagy intézkedés elmaradása mások – ideértve a 24. hetet betöltött magzatot is – egészségét vagy testi épségét súlyosan veszélyezteti, továbbá ha a beteg közvetlen életveszélyben van.
IV.10. Ügyfél köteles az egészségügyi vizsgálaton, mintavételen, konzultáción, vagy ellátáson az előzetesen egyeztetett időpontban, arra alkalmas fizikai és pszichikai állapotban megjelenni, ellenkező esetben a Szolgáltató jogosult a Szolgáltatás nyújtását megtagadni.
Az egészségügyi szolgáltatás az erre kijelölt rendelőben zajlik, mely alól kivétel a feltételezhetően fertőző sebek vizsgálata és ellátása. Az Ügyfél és esetleges kísérői kötelesek az egészségügyi szolgáltatás rendjét betartani. Tilos a szolgáltatás rendjét és a Szolgáltató működését megzavarni vagy akadályozni.
Amennyiben az Ügyfél az előre egyeztetett időpont után több, mint 15 perccel jelenik meg, úgy ellátásra abban az esetben jogosult, ha ezáltal a soron következő, időpontra pontosan megjelenő Ügyfél szolgáltatása időben megvalósítható.
IV.10. Amennyiben az Ügyfél a Szolgáltatásra időpontot foglal, de azt nem veszi igénybe, a Szolgáltatásról díjmentesen lemondhat a szolgáltatás nyújtását megelőző 48 órával.
IV.11. Amennyiben az Ügyfél az előre lefoglalt időpontot nem mondja le és azon nem jelenik meg, úgy a Szolgáltató az általa közzétett vizitdíj (lemondási díj) követelésére jogosult. Ezen díjról Szolgáltató jogosult számlát kiállítani, amelynek megfizetésére a számla kézhezvételétől számított 5 napon belül köteles az Ügyfél.
IV.12. Ügyfél köteles a szolgáltatás során a Szolgáltatóval együttműködni, a Szolgáltató működési rendjét tiszteletben tartani. Ügyfél köteles írásban megtenni a szolgáltatáshoz szükséges, valamint jogszabály által kötelezően előírt nyilatkozatokat. Ügyfél tudomásul veszi, hogy amennyiben a jogszabály által előírt, vagy a Szolgáltató által kért tájékoztató, vagy beleegyező nyilatkozatok aláírását megtagadja, úgy a Szolgáltató jogosult a Szolgáltatás nyújtását megtagadni és amennyiben ezzel összefüggésben költsége merült fel, úgy azt az Ügyféllel szemben érvényesíteni.
IV.13. Ügyfél az egészségi állapotára, betegségeire, korábbi kezeléseire vonatkozóan köteles a legjobb tudomása szerint valós nyilatkozatokat tenni, köteles továbbá egészségügyi állapotában bekövetkező valamennyi változásról a Szolgáltatót haladéktalanul értesíteni. A tájékoztatás elmaradásából, késedelméből vagy valótlanságából eredő valamennyi kár az Ügyfelet terheli.
IV.14. A Szerződést valamint a szolgáltatás során szükséges nyilatkozatokat az a személy köteles aláírni, aki a megrendelt szolgáltatást igénybe veszi, ebben a körben a Szolgáltató nem fogadja el képviselő aláírását. Cselekvőképtelen és korlátozottan cselekvőképes személyek esetében a szerződést a törvényes képviselők, illetőleg a gondnok köteles aláírni, akik készfizető kezesként felelnek a megrendelt szolgáltatások ellenértékének a kiegyenlítéséért.
- Szolgáltató jogai és kötelezettségei
V.1. Szolgáltató köteles a Szerződésben foglalt Szolgáltatások szakszerű, a hatályos jogszabályoknak és magyar egészségügyi szakmai protokolloknak megfelelő teljesítésére az Ügyfél érdekeinek figyelembevételével.
V.2. A szolgáltatások csak előzetes időpont egyeztetés után vehetők igénybe. Szolgáltatóval az előzetes időpont egyeztetés telefonon, illetve a Szolgáltató honlapján keresztül van lehetőség.
V.3. Amennyiben Szolgáltató rajta kívül álló okok miatt átmenetileg nem képes a Szolgáltatásokat nyújtani, úgy jogosult a Szolgáltatások ellátását a vele szerződéses kapcsolatban álló, megfelelő végzettséggel és szakmai gyakorlattal rendelkező másik orvos vagy egészségügyi intézmény útján, ugyanazon díj ellenében biztosítani.
- Tájékoztatási kötelezettség és beleegyezés
VI.1. Az Ügyfél bármely Szolgáltatás igénybevétele előtt részletes szóbeli és írásbeli tájékoztatást kérhet az egészségügyi kezelésről, annak várható eredményéről és kockázatairól. Amennyiben külön írásbeli tájékoztatót nem kér, úgy a Szolgáltató által rendszeresített formanyomtatványok, tájékoztató, beleegyező nyilatkozat és állapotfelmérő tartalma felel meg a tájékoztatásnak, azzal, hogy az Ügyfél a kezelés során bármikor kérhet írásbeli tájékoztatót.
VI.2. Vizsgálati eredmény vagy az Ügyféllel összefüggésbe hozható bármely egészségügyi vagy egyéb információt Szolgáltató kizárólag az Ügyfél részére személyesen vagy a regisztráció során megadott telefonszámon, illetve titkosított e-mail útján nyújt. Szolgáltató jogosult az Ügyfél azon hozzátartozója részére is tájékoztatást adni, akinek nevét és elérhetőségét az Ügyfél korábban megadta. Jelen ÁSZF alapján a Szolgáltató jogosult ezen harmadik személynek írásban vagy szóban tájékoztatást nyújtani, tekintettel arra, hogy a felek között kötött szerződésben vagy regisztrációs okiratban ilyen harmadik személy nevének és elérhetőségének megadása egyben az Ügyfél hozzájárulását is jelenti arra vonatkozóan, hogy ezen harmadik személy az orvosi dokumentációt megismerheti.
- Felelősség
A Szolgáltató szolgáltatásait a Páciens egyéni elhatározása, saját döntése alapján veszi igénybe. Ügyfél a szolgáltatási szerződés aláírásával tudomásul veszi, hogy minden orvosi beavatkozásnak, kezelésnek van kockázata, és mindazt a kockázatot, amelyért az orvos nem tehető felelőssé, a betegnek kell viselnie. Az egyes Pácienseknél a gyógyulás menete és időtartama eltérő lehet, vagy az átlagostól eltérhet.
A Szolgáltató nem vállal felelősséget azokért a következményekért, amelyek az Ügyfél szolgáltatási szerződésből – így jelen ÁSZF-ből is- eredő kötelezettségei megszegéséből adódik, vagy abból, hogy az orvosok és az ellátásban közreműködők egyéb, gyógyulással illetőleg a gyógykezeléssel kapcsolatos utasításait nem tartja be, az előírt gyógyszert nem szedi be vagy nem az orvosi rendelvénynek megfelelően szedi, illetőleg az előírt terápiát nem az utasításoknak megfelelően alkalmazza.
Az Ügyfél tudomásul veszi, hogy amennyiben a vizsgálat(ok) céljából mintavételre került sor, azonban az eredményekért nem jelentkezik a mintavételt követő időszakban, a Szolgáltató nem vállal felelősséget az elmaradt terápia miatti esetleges egészségkárosodásért.
A Szolgáltató a tőle elvárható szakmai gondossággal megtesz azért, hogy az ellátás során érvényesüljenek a jogszabályban foglalt, vagy egyéb szakmai szabályok, így különösen a tudomány mindenkori állását tükröző és bizonyítékokon alapuló szakmai irányelvek, ezek hiányában a megalapozott, széles körben elfogadott szakirodalmi közlésekre, vagy szakmai konszenzusra támaszkodó szakmai ajánlások, valamint azért, hogy a szolgáltatása a rendelkezésre álló
erőforrások optimális felhasználásával szakmailag hatásosan nyújtható legyen.
- Panaszkezelés
VIII.1. Az egészségügyi szolgáltatással kapcsolatos reklamációk ügyében elsődlegesen a Szolgáltató ügyvezetője jár el. Panaszt, reklamációt az Ügyfél személyesen szóban, vagy írásban az info@feketesasklinika.hu email címen közölhet.
VIII.2. Szolgáltató az egészségügyi szolgáltatással kapcsolatban panaszt, reklamációt kizárólag az Ügyféltől, illetve írásban igazolt meghatalmazottjától fogad el. Szóbeli panasz esetén Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel. Szolgáltató a panaszt az átvételtől, illetőleg beérkezéstől számítva 30 napon belül bírálja el, és írásban értesíti az Ügyfelet annak eredményéről.
VIII.3. Amennyiben az Ügyfél nem elégedett a Szolgáltatótól kapott válasszal, az alábbi szervekhez fordulhat:
- a felügyeleti szervhez: ÁNTSZ Országos Tisztifőorvosi Hivatala cím: 1097 Budapest, Albert Flórián út 2-6., e-mail: tisztifoorvos@oth.antsz.hu, telefonszám: 06-1 -476-1100;
- az Országos Betegjogi, Ellátottjogi, Gyermekjogi és Dokumentációs Központhoz: (1075 Budapest, Madách tér 3-4. IV. emelet) zöld szám: 06-80-620-055.
- Betegjogi képviselet: http://www.obdk.hu/
- ADATVÉDELEM
A Szolgáltatás igénybevételéhez nélkülözhetetlen az Ügyfél személyes adatainak rögzítése. Szolgáltató köteles a Szolgáltatás nyújtása során tudomására jutott személyes, illetve különleges adatokat az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. számú törvény, valamint az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes adatok kezeléséről és védelméről szóló 1997. évi XLVII. számú törvény rendelkezéseinek megfelelően kezelni, azokat kizárólag a jogszabályban feljogosított személyek részére adhatja ki.
Adatvédelmi Tájékoztatónk a Feketesas Klinika honlapján:www.feketesasklinika.hu címen közzétételre került.
Záró rendelkezések
Jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. számú törvény és az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. számú törvény rendelkezései, illetve a mindenkor hatályos jogszabályok és szakmai protokollok az irányadóak, így különösen az alábbiak:
- az egészségügyi tevékenység végzésének egyes kérdéseiről szóló 2003. évi LXXXIV. törvény;
- az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes adatok kezeléséről és védelméről szóló 1997. évi XLVII. törvény;
- az egészségügyi szolgáltatás gyakorlásának általános feltételeiről, valamint a működési engedélyezési eljárásáról szóló 96/2003. (VII.15.) Korm. rend.
- az egészségügyi szolgáltatások nyújtásához szükséges szakmai minimumfeltételekről szóló 60/2003 (X.20.) ESZCSM rendelet;
- a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény (Fttv.);
- a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet
- a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény;
- a Szolgáltatónál, valamint szerződött szolgáltató partnereinél érvényben lévő szakmai protokollok.